top of page
מוריה

פרשת השבוע

פרשת השבוע

תרבות המערב, השבוע "זכינו" לראות את המפגש בין 2 המתחרים על הכתר אצל ידידתנו ארצות הברית. ראינו דו שיח שהיה מבייש ילדים בגן חובה. טראמפ בבריונות יהירה של אדם שלא מסוגל להקשיב ורק רוצה להביע את דעתו. וביידן לא מצליח לענות על השאלות בכלל והכל שם היה בלגאן וחוסר כבוד. בשלב זה לא נותר לנו שאין לנו להישען אלא על עצמנו. אנחנו מושפעים ביום יום מאוד מהתרבות הרגשית הזאת ואנחנו חייבים להסתכל על זה כראי. העם היהודי שאמור להיות אור לגויים. אנחנו בימים אלו רואים הרבה האשמות בין המון פלגים בעם.אז מה עושים עם כל זה?

ראשית, כל פעם שאנחנו בסיטואציה של לגעור על המציאות סביבנו ולגעור באחר להוסיף חמלה.

לחמול על המציאות שלנו ועל הילד שבנו. שאנחנו רגילים כל כך לרוץ במסלול הרגשות ולא זוכרים מה זה שהלב פשוט רגוע. שנית, לנשום מהאף ללמטה של לבטן עמוק ולהוציא לאט בשחרור. לזרוק איזה מחשבה טובה על מישהו ולהבין שזה המציאות בעולם הזה את זה למדנו מחכם מנחם.

שנזכה לשבת בסוכה של אברהם אבינו, שנזכה להכניס אורחים בלבבנו, לקבל את אחינו (בעיקר בימי הקורונה שבעייתי במובן הגשמי) ושכולם יהיו חביבים בעיני כולם. שנזכה לשפע ולגאולה שלמה בע"ה.

משתדלים בכל הלב לאהוב מכל הלב, מוריה סוכות שמח לכל עם ישראל בארץ ובחוץ לארץ.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דבר תורה פרשת לך לך

דבר תורה לפרשת לך לך - בפרשת לך לך התורה מתחילה לספר לנו על אברהם אבינו על הנסיונות שהיו לו על חייו,אבל בדרך כלל שהתורה מתחילה לספר על...

דבר תורה בנושא יום הכיפורים

מחילת אדם לחברו! ביום הכיפורים אנו עסוקים בבקשה שה' יסלח לנו על העוונות שעשינו במהלך השנה, אבל יש משהו שמעכב את הכפרה שאפילו יום הכיפורים...

Comentários


bottom of page