top of page
שמואל מרקוביץ'

דבר תורה לכבוד התשפ"א

"אני והוא"

‏"ראו עתה כי אני אני הוא ואין ה' עמדי,אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא"(דברים לב',לט')

יש מהמפרשים שאומרים שכפילות הלשון"אני אני הוא", באה להגיד לנו שאין שתי רשויות בעולם אלא רק ה', וכמו שנאמר בהמשך הפסוק "ואין ה' עמדי אני אמית ואחיה"

אפשר למצוא כאן עומק נוסף ש"אני" מורה על השגחה גלויה! ואילו "הוא" מראה על השגחה נוספת שהיא נסתרת!

רואים את זה באופן מובהק בסיפור יציאת מצרים שכתוב:

"כה אמר ה' כחצת הלילה אני יוצא בתוך מצרים", כלומר בחצות הלילה אני מתגלה ומי שינסה מהמצרים להתעסק עם עם ישראל יחטוף חזק ממני! וראינו את זה בעוד כמה מניסי מצרים שמוזכר "אני" שמראה לנו על התגלות גלויה, אולם יש השגחה שהיא גם נסתרת לדוגמא שכתוב"משגיח מן החלונות" שאז הוא פוקח עלינו עין לראות מה איתנו ומה שלומנו, והפסוק "אני ה", אני הוא ולא אחר", בא להגיד לנו שגם בהנהגת ה"הוא",ובכל הנסתרות גם אז

"אני ה".

‏ שנזכה שה' יראה לנו גם ניסים גלויים(בעז"ה יקח את הקורונה מאיתנו) וגם שנבין שעצם זה שאנחנו חיים ונושמים ברוך ה' זה נס וזה לא מובן מאליו, וה' משגיח עלינו כל שנייה ושנייה,שיהיה לנו שנה טובה ומתוקה מלאה בשמחה וברצון להתקדם שנזכה להמליך את ה' ברצון ובאהבה אמן! 

חברים יקרים מוריה מאחלת לכם שנה טובה ומתוקה, שיקבלו זכויותינו כרימון.

4 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page